Featured-behance-11

Adobe és a Behance

Már jó ideje szemtanúi lehetünk annak, hogyan fejlődnek a kreatív munkafolyamatok mindennapjainkban. Munkavégzésünk során mind gyakrabban találkozunk olyan mozzanatokkal, amelyek a társadalmi érintkezésben megszokott elemekre emlékeztetnek. Visszajelzést várunk a szakmailag elismert kollégáinkból álló kapcsolati hálózatokból. Tevékenységünket a nyilvánosság elé visszük, hogy építsük elismertségünket. Folyamatosan ihletet merítünk mások munkájából.

A kreatív szakemberek nem arról híresek, Hogy nagyon szervezettek. Ez adta az ötletet két fiatalnak Scott Belsky-nek és Matias Corea-nak, akik 2006-ban elindították a vállalkozásukat. Akkor Corea még egy szabadúszó grafikus, Belsky pedig egy friss Harvard diplomás volt. Ami összehozta őket, az az volt, hogy mindketten megszállottai voltak annak az ötletnek, hogy a kreatív de szétszórt, szervezetlen és nem is túl hatékonyan dolgozó grafikusok kezébe olyan eszközöket adjanak, amelyek rendet és hatékonyságot teremtenek az alkotó káoszban.

“A Kreatív alkotók a világ legszétszórtabb emberei, de ők teszi az életünket érdekessé” fogalmazta meg Belsky.

Ahogy a vállalkozásukról beszélnek, az inkább hasonlít egy társadalmi mozgalomra, mintsem egy profit-termelő vállalatra.

“A Behance nem egy közösségi szolgáltatás. Ez nem a barátokról, inspirációról vagy a kreativitásról szól, és ezeket a szavakat tudatosan kerüljük.” mondta egy interjúban. “A Behance szervezettségről, hatékonyságról és kivitelezésről szól.” És arról, hogy minél több szabadúszó grafikus jusson munkalehetőséghez.

A Behance-nak ma három különálló üzletága van, a legismertebb a Behance Network, ahova a kreatív alkotók feltehetik alkotásaikat, portfólióikat, és amelyhez ma már több mint egymillió alkotó csatlakozott. A Behance-hoz tartozik a 99%, amelyet a Behance inspirációs laboratóriumnak is neveznek, és amely évente szervez összejöveteleket kreatív alkotóknak. Végül az Action Method – a grafikai szakemberek számára vázlat és jegyzetfüzeteket tervező és gyártó részleg. Meglepő, de az első küzdelmes év után az első termékük ez utóbbi, hagyományos Action Method vázlatfüzet volt. Ez a hagyományos termék elegendő profitot termelt ahhoz, hogy egy év múlva már elindíthatták a Behance Network-öt és a 99%-ot.

Bár a világ számára a Behance az elérhetőbb és az ismertebb, a 99% konferenciák is olyan sikeresek lettek, hogy négy éven belül a helyhiány miatt már 1,200 jelentkezőt kellett várólistára tenniük.

Mára a Behance Network vált a cég legjelentősebb részlegévé, amely már nem csak az alkotások megosztásával, hanem online portfolió szolgáltatással, tehetségkutatással, munkaközvetítéssel és hirdetésekkel is foglalkozik.

Ezért óriási a hír, hogy a Behance és az Adobe egybeolvad. Az erők egyesítésével egy olyan valóban integrált szolgáltatást kaphatnak a Creative Cloud tagjai, amely a teljes kreatív folyamatot lefedi. Minden Creative Cloud-tag hamarosan hozzáférhet az alapvető Behance-funkciókhoz (mint például portfólió létrehozása és közösségi szolgáltatások), ugyanakkor a fizetős Creative Cloud-tagok prémium kategóriás szolgáltatásokat is elérnek majd (mint például a Behance ProSite).

Az Adobe mindig kiemelten fontosnak tartotta, hogy olyan kreatív eszköztárat hozzon létre, amelynek segítségével maximálisan mozgósítani tudja szakmai képességeit. A Creative Cloud szolgáltatással biztosított a hozzáférést az Adobe világszínvonalú kreatív eszköztárához és szolgáltatásaihoz, és e tagság idővel egyre több és több értéket fog nyújtani. Csak az elmúlt héten új digitális kiadói szolgáltatások és képzési szolgáltatások hozzáadásával bővült az eddigi kínálat, továbbá elindultak a fájlszinkronizálási és -megosztási funkciók is.

Az, hogy a Behance a Creative Cloud részévé válik, felgyorsítja azon erőfeszítéseket, amelyek középpontjában egy nyitottabb és együttműködőbb kreatív közösség létrehozása áll. A szolgáltatásokban folyamatosan megjelenő egyre jobban integrált munkafolyamatoknak köszönhetően a Creative Cloud tagok fokozatosan érzékelni fogják mindazokat az előnyöket, amelyeket a tartalomkészítésnek a visszajelzés lehetőségével, az elvégzett munka bemutatásával és közzétételével történő összekötése eredményez.

A kreatív folyamat lényege az ösztönzés, a képzelőerő beindítása és az érzelmi reakciók kiváltása. Az Adobe a  Behance és a Creative Cloud segítségével egy olyan eszközt biztosít, amely nem csak az alkotást segíti, de előmozdítja az együttműködést és a kapcsolattartást is egy pezsgő életet élő, erős közösségben.