Digital Marketing Survey-2

Adobe fogyasztói felmérés – a mobil és a közösségi média

Alig néhány éve jelent meg az iPhone és az iPad, és ez a rövid idő elég volt ahhoz, hogy ez a két készülék györekesen átalakítsa a marketing szakmát. Az Adobe Digital Marketing Suite szolgáltatással az év elején elvégzett 23 milliárd online tranzakció vizsgálata érdekes eredményeket hozott.

Ennek a felmérésnek az eredményét részben már a kreativfolio.hu  Facebook oldalán infografika fomájában már közzétettük.

A fenti felmérést az Adobe nemrég kiegészítette egy minősítő felméréssel, amelynek során 1.200 különböző korcsoportba tartozó felhasználót kérdeztek meg az Egyesült Államokban.

Íme a felmérés néhány eredményei:

Mobile készülék tulajdonlása:

  • azok a felhasználók, akik mindkét készülékkel rendelkeztek, azoknál az elsődleges készülék még mindíg az okostelefon (88%),
  • az Android okostelefonok a fiatalabb korosztály körében népszerűbbek  (58% fiatal, 50% középkorú, 38% idős),
  • Apple tabletek (iPads) a fiatalok (27%) és a középkorúak (31%) körében népszerűbbek. A  Kin­dle Fire készüléket főleg idősebbek vásárolják (22%),
  • a tabletek felhasználóinak többsége más családtagokkal is megosztja a készülékét (56%).

Közösségi oldalak mobillal történő látogatottsága:

  • a mobil eszközökről a legtöbbet látogatott közösségi oldal a Face­book (85%), amelyet a Twitter követ(35%), majd a Google+ (21%),
  • a fitatalok és középkorúak 87%-a rendszeresen mobil készülékéről látogat ki a közösségi oldalakra.

Mobil hirdetések:

  • a férfiak hajlamosabbak a mobil hirdetésekre kattintani mint a nők (42% illetve 32%).

Új technológiák és trendek:

  • QR kódok szkennelése egyre elterjedtebb, a fiatalok 38%-a és a középkoprúak 40%-a szkennelt QR kódot az elmúlt 3 hónapban.

A felmérés részletes eredménye az alábbi oldalon olvasható el: http://adobe.ly/Pk0iuC